PHW group partner Beyond Meat

Los Angeles//Rechterfeld, 17/04/2018 – Het Californische bedrijf Beyond Meat, gefinancierd door ondermeer Bill Gates en Leonardo di Caprio, heeft zich als doel gesteld vleesvervangende producten op plantaardige basis te produceren, die gelijktijdig de voordelen van vlees bezitten.

Europese markt als nieuwe mijlpaal

Met de introductie van de Beyond Burger lukte het Beyond Meat eerder al een revolutie te ontketenen. De Beyond Burger was namelijk de eerste plantaardige burger die in de Amerikaanse retail werd aangeboden. Vandaag zet het bedrijf een verdere mijlpaal. In exclusieve samenwerking met haar Duitse partner de PHW group betreedt het vanaf nu ook de Europese markt.

Specifieke kennis en ervaring PHW group

Ethan Brown, oprichter en CEO van Beyond Meat: “Wij hebben ons de afgelopen maanden intensief beziggehouden met het uitzoeken van een strategische partner voor onze internationale expansie. Ik ben blij dat we deze in de PHW group hebben gevonden. PHW overtuigde ons niet alleen op het gebied van haar uitgebreide distributie en logistieke kennis, maar vooral door haar specifieke ervaring in de productie en ontwikkeling van convenience en veganistische producten.”

Introductie Beyond Burger

Als eerste stap zal de PHW group, ook eigenaar van het merk Wiesenhof, voor het Californische bedrijf exclusief de verkoop en distributie op zich nemen. Concreet betekent dit dat het familiebedrijf de Beyond Burger zal gaan verkopen. Peter Wesjohann, voorzitter van bestuur van de PHW group: “Ik ben zeer blij dat wij Beyond Meat van onze kwaliteiten konden overtuigen. Wij zullen niet alleen onze complete kennis in  logistiek en productie van convenience- en veganistische producten inzetten, maar vooral ons uitgebreide verkoopnetwerk gebruiken om een succesvolle start van Beyond Burger te realiseren.”

Breed scala aan proteïnerijke producten

“Wij gaan deze ongebruikelijke samenwerking geheel bewust aan, omdat wij in een groei door veelzijdigheid geloven. Onze taak als levensmiddelenfabrikant is om de consument een zo groot mogelijk aanbod te bieden. Zo bieden wij een breed scala aan proteïnerijke producten, van traditioneel geproduceerd gevogelte tot aan een veganistisch assortiment. In dat licht gezien is onze samenwerking met Beyond Meat niet meer dan logisch”, aldus Wesjohann.

Eat what you love

De Beyond Burger evenaart als enige plantaardige burger daadwerkelijk de smaak, uiterlijk en consistentie in kwaliteit van hoogwaardige rundvlees burgers. En dat terwijl de burger volledig uit non-GMO planten bestaat. Daarbij is de burger volledig vrij van soja en gluten. De Beyond Burger is niet alleen een smaakbeleving, maar ook een bewustere optie voor proteïnen. Het heeft meer proteïnen dan een gebruikelijke rundvlees burger en heeft tegelijkertijd minder verzadigde en onverzadigde vetten. In de geest van de merkbelofte ‘Eat what you love’ staat de Beyond Burger voor genieten met een goed gevoel, omdat de burger op plantaardige basis geproduceerd wordt. De producten van Beyond Meat zijn momenteel wereldwijd in meer dan 25.000 restaurants en supermarkten verkrijgbaar. Verdere informatie kunt u vinden op: www.BeyondMeat.com

Menu